شناسهٔ خبر: 20636 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی كردكوی:

محور گردشگری النگ در شهرستان كردكوی استان گلستان دو بانده شد

جاده رئیس اداره راه و شهرسازی كردكوی استان گلستان از دو بانده شدن محور روستایی و گردشگری مذهبی النگ در غرب این شهرستان در طی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، علی گلبینی مفرد در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی این اداره كل، توضیح داد: این محور روستایی پیش از این به صورت یك باند رفت و برگشت استفاده می‌شد كه بر اساس نیازهای مردمی و گسترده بودن حجم ترددها، عملیات دوبانده شدن آن از اواخر سال ۹۴ در دستور كار قرار گرفت.

به گفته وی، عملیات دوبانده شده محور با احداث بلواری در وسط آن به طول ۹۰۰ متر اجرا درآمده است.

گلبینی، اعتبار صرف شده برای احداث بلوار و اجرای زیرسازی، بیس و آسفالت محور را، پنج میلیارد ریال و از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور اعلام كرد.

وی گفت: این پروژه هم اینك بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیكی دارد و ظرف چند روز آینده و با مساعد شدن شرایط جوی، عملیات اجرایی آن به طور كامل به پایان می‌رسد.

رئیس اداره راه و شهرسازی كردكوی همچنین از بهسازی محور ارتباطی روستای چهارده از توابع شهرستان كردكوی خبر داد و گفت: روكش آسفالت و خط‌كشی از اقداماتی است كه با یك میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل منابع راه روستایی اداره كل و توزیع قیر یارانه‌ای به پیمانكار در این محور به اجرا در آمده است.

گلبینی، طول این محور را نیز دو كیلومتر بیان كرد.

حدود ۱۱۴ كیلومتر از راه‌های استان گلستان در حوزه استحفاظی اداره راه و شهرسازی شهرستان كردكوی و بندرگز قرار دارد.

شهرستان کردکوی در فاصله ۳۰ کیلومتری غرب گرگان مرکز استان گلستان واقع شده و دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منحصر به فرد است.  

نظر شما